Digital Opinionsbildning

I en tid då en allt större del av opinionsbildningen sker på sociala medier, där partiledare och ministrar väljer att göra utspel på Instagram och Facebook istället för i traditionella medier, är det digitala viktigare än någonsin.

Snabbfakta

Sista
ansökningsdatum
17
juni 2021
Ansökan
Nästa kursstart:

16 augusti 2021

Kursdatum:

16 augusti - 17 december 2021

Studieform:

Distansstudier

Studietakt:

Deltid 50%

Internat:

4-5 september, 9-10 oktober & 27-28 november

Kostnad:

Kursen är kostnadsfri men deltagaren står för resor, kost, logi och ev. littertur.

 

Men hur kan man använda det digitala för att nå ut med sitt budskap? Vilka fallgropar finns det? Hur gör du som politiker eller opinionsbildare för att bygga och värna ditt eller din organisations varumärke?

Vi går igenom olika plattformars styrkor eller svagheter, diskuterar hur du blir bättre på att utvärdera och följa upp din kampanj, och hur du kan anpassa ditt innehåll för att nå rätt personer på rätt sätt.

Framför allt; hur kan du använda sociala plattformar för att vinna stöd för din hjärtefråga, vinna politiska strider – och så klart; vinna val.

Kurstid & tidsåtgång

16 augusti – 17 december 2021.
Kursen löper över en termin och motsvarar studier på halvfart.

Internattillfällen:

  • 4-5 september
  • 9-10 oktober
  • 27-28 november

Kostnad:

Kursen är kostnadsfri men deltagaren står för resor, kost, logi och eventuell litteratur.
Helpension totalt 3 helger:

Enkelrum 6 615 kr/pers.
Del i tvåbäddsrum 5 790 kr/pers.
Kan tillkomma kostnad för eventuell litteratur.
Vi som jobbar med digital opinionsbildning
Kursledare

Karl Anders Lindahl

Kursledare

Kata Nilsson